Statistiknörd och internationell…

När man bloggar får man gratis en mängd nya upplevelser. Man får kommentarer från intresserade läsare, man får positiv och negativ kritik på sådant man skrivit och så får man statistik.

Statistik är trots sitt dåliga rykte faktiskt kul. Utan statistiken på min blogg skulle jag dessutom leva i total okunskap om vilka läsare jag har (ja vem de var får jag aldrig veta), men var de var då de läste min blogg.

Eftersom jag mestadels skriver om Sverige och mitt hemlän så trodde jag i min enfald att mina läsare fanns där och det gör de också men mina läsare finns snart i hela världen, en hisnande känsla. Då jag roade mig med att titta på statistiken för ett drygt år tillbaka, så har jag läsare i en mängd olika länder.

Eller vad sägs om att 51 personer i USA och 35 personer i Finland läst min blogg, kanske inte så underligt ändå, men här kommer mera. Fem i Indien, fyra i Ryssland, två i Venezuela, och fyra på Taiwan. Vad som gör mig kanske mest nyfiken, är vem det var i Ghana som hittade min blogg och om den personen ville läsa eller bara kom fel. Svaret får jag aldrig men medge att det är lite spännande med statistik.

imagesCA42O21S

Kommentera

