Att nästan dö på sin post…

 

Fidel Castro ska avgå har han tillkännagett den första partikongressen på Kuba på 14 år. Det är strålande att se vilka insikter man kan få då kraften sinar. Är det den arabiska våren eller svårigheten att stå upprätt som är problemet för diktatorn att fortsätta eller finns det ingen längre som är rädd för honom. Jag är inte speciellt imponerad av när diktatorer avgår av egen fri vilja då döden stirrar dem i vitögat.

För egen del hoppas jag att jag slipper de nyhetsbrev som varje vecka kommer från Fidel Castro till min mailbox som riksdagsledamot, jag slipper besväret att varje vecka kasta dokumentet i papperskorgen.

Press: SvD

Blogg: Böhlmark

Kommentera

